ATENTIE! Este necesara PROGRAMAREA pentru antrenamentele care au loc de LUNI pana VINERI la ora 19.00 si la cele de SAMBATA, de la orele 11.00 si 12.00, din sala mica.

Cum să mănânci sănătos la birou?

eatinghealthyattheoffice

Petreci multe ore la birou, pe scaun. Prânzul în faţă calculatorului a devenit ceva obişnuit, iar fast-foodul este prima alegere atunci când toţi colegii comandă de mâncare. Pentru că, da, este rapid, îţi amăgeşte foamea, îţi vine pe tavă şi, de cele mai multe ori creează dependenţă.  Economic şi sănătos: ia-ţi mâncare la pachet!

Chiar dacă timpul te presează, alocă-ţi măcar 45 de minute seară, sau dimineaţă, înainte să pleci la birou, că să îţi pregăteşti pacheţelul pentru a două zi. În cazul în care nu ai unde să-ţi depozitezi mâncarea la birou, cumpără-ţi o mini geantă frigorifică. Îşi face treaba până la ora prânzului, menţinând temperatura optimă.

Ce mâncăm?

Poţi să-ţi iei o lipie libaneză, cu piept de pui la grătar, roşii, salată verde, ardei gras şi castravete pentru masă principala (că un fel de shaorma dietetică) sau, dacă vrei să elimini complet pâinea din alimentaţie, poţi să-ţi faci mini-sandvişuri de piept de pui sau mozzarella, numai că în loc de pâine să foloseşti două bucăţi de ardei gras, kapia. O altă varianta ar fi să îţi găteşti orez sălbatic sau quinoa cu legume. (2 linguri quinoa fiartă/ orez fiert, 2 roşii tăiate cuburi, un ardei gras tăiat cuburi, 2 legături de pătrunjel verde tocat mărunt, zeamă de lămâie). Se amestecă legumele, se decorează cu câteva Frunze de pătrunjel verde, o felie de lămâie sau lime şi se stropeşte cu puţin ulei de măsline extra virgin. Salată de ton este, iarăşi o alegere bună. Nu ai nevoie decât de o cutie de ton în apă, salată verde, roşii, ardei, castraveţi, capere, măsline verzi, suc de lămâie, ulei de măsline, sare, piper şi ai parte de un prânz gustos şi sănătos!

Ce ronţăim între mese?

La prima gustare, cu aproximativ două ore înainte de prânz, ia-ţi un fruct: un măr, o portocală, o mâna de căpşune sau câteva caise, cam orice în afară de struguri şi banane, pentru că acestea au un conţinut ridicat de fructoza şi nu sunt indicate când eşti la dietă. La a două gustare, la 2-3 ore după prânz, ia-ţi la ţine fie un iaurt, fie o mâna de nuci crude. Poţi alterna cu migdale, caju, alune de pădure sau poţi chiar să îţi cureţi 2-3 morcovi şi să-i ronţăi în faţă calculatorului. Astfel nu vei ajunge leşinată de foame acasă şi vei putea să mănânci mai light seară, eventual un grătar şi o salată sau o supă şi un pahar de chefir.