Dragi cliente, pentru a evita aglomeratia anumitor ore, va reamintim ca trebuie facuta rezervare la ora 19, Marti la antrenamentul Abs&Butts cu Dalanda si vineri la Pilates cu Marcela. Doar clientele cu abonamente LadyFIT isi pot rezerva locul in sala. Va reamintim ca o rezervare facuta si neanulata cu cel putin 2 ore inainte atrage marcarea sedintei ca efectuata, respectiv reducerea cu o zi a duratei abonamentelor cu acces nelimitat. Locurile ramase nerezervate se aloca la cere clientelor prezente la sala, in limita locurilor disponibile. Va multumim pentru intelegere.

Oana Nita: „Oricine poate face Tabata, Insanity, P90X”

oana

Sunt anumite antrenamente care-ti baga frica in oase, chiar inainte de-a te fi intalnit cu ele in sala de sport. Multora le e teama ca nu vor face fata unor ore ca Tabata, Insanity ori P90X pentru ca nu au pregatirea necesara. Insa de undeva trebuie sa incepi, nu? De aceea, am vorbit cu Oana Nita, care la LadyFit preda antrenamente de tip interval/HIIT, despre toate aceste perceptii pe care oamenii le au. Ce ne spune Oana? Ca incercarea moarte n-are si ca oricine, indiferent de pregatirea fizica, poate duce la bun sfarsit un astfel de antrenament daca lucreaza corect, sub indrumarea unui instructor care stie ce face.

Ce este Tabata si cum ai aflat tu de antrenamentul asta?

Tabata este un antrenament de tip interval/HIIT (high intensity interval training) care a fost descoperit de dr. Izumi Tabata si de echipa sa, in cadrul Insitutului National de Fitness si Sport din Tokio.

Eu am aflat de el in Statele Unite ale Americii, in cadrul pregatirii mele ca antrenor personal si de grup. Acolo ne-au fost aratate si explicate toate tipurile de antrenamente, cunoscute la acea data. HIIT, TABATA, BOSU, TRX, KICKBOXING, STEP, BOOT CAMP, CROSS FIT etc. Pentru multe dintre ele ai nevoie de certificari/specializari speciale, dar principiile de baza le inveti la curs.

Care sunt beneficiile lui?

O multime (rade). Tonifiere, scadere in greutate, imbunatatirea respiratiei etc. Apare efectul POC (post oxigen consumption), adică nevoile de oxigen ale corpului tau cresc in timpul antrenamentului, deci e nevoie de un consum caloric considerabil pentru a fi satisfacute. Practic, vei continua să consumi mai multe calorii in timpul zilei, prin simplul fapt ca faci activitatile tale obisnuite. Efectul POC dureaza pana la 12 ore dupa sesiunea de antrenament.

Cine-l poate face?

Oricine, indiferent de nivelul de pregatire fizica.

Multi au sentimentul ca daca fac antrenamentul asta, crapa. Care e realitatea?

Realitatea este ca-l vor iubi imediat. Si nu crapa nimeni (rade). Se vor simti energici toata ziua si abia o sa astepte clasa urmatoare (rade).

Cum recunoastem un antrenament de Tabata corect?

Daca se respecta principiile de baza ale antrenamentului: o runda de tabata tine 4 minute si este formata din intervale de 20 de secunde de exercitiu de inalta intensitate, urmate de 10 secunde de pauza (care poate fi si activa), repetata de 8 ori. Runda poate fi compusa din unul sau 2 exercitii.

Dar unul gresit?

Daca nu se respecta formatul antrenamentului descris mai sus, este gresit. Este foarte important si cum sunt combinate exercitiile, astfel incat antrenamentul sa fie eficient. Nu orice exercitiu se poate face in antrenamentul Tabata. Aici depinde de instructor si de experienta lui.

Tu predai tot ce pare la prima vedere dificil: Insanity, P90X, Tabata. Dar tot tu spui mereu ca oricine poate sa faca antrenamentele astea indiferent de nivelul de fitness pe care-l are. De ce spui asta?

Si ce? Nu este asa? Cine ne impune limite? Denumirea? In nici un caz (rade). Doar noi ne spunem ce nu putem face si ne speriem inainte de a incerca.  Pentru asta sunt eu acolo, sa arat, sa explic, sa adaptez si sa corectez exercitiile si unui incepator, si unui avansat. Un exercitiu se poate face intr-o multitudine de variante (progresie si regresie).

Cum arata, in opinia ta, saptamana ideala de sport, din ce antrenamente e ea formata?

Saptamana ideala ar trebui sa fie formata din 4 clase + 1 yoga, 2 de forta (gen P90X, Legs&Butt sau orice alte clase de forta / tonifiere, chiar si aparate) si 2 HIIT/cardio (gen Insanity, Tabata, Piloxing, Capoeira, Step etc.) si 1 yoga/stretching. Nu recomand 4 zile la rand de astfel de antrenamnete, deoarece organismul are nevoie de timp de refacere. Ex: luni – hiit-cardio / marti – forta / miercuri – pauza/ joi – hiit-cardio / vineri – forta / sambata sau duminica – yoga.

Daca antrenamentele sunt de intensitate mica spre mediu, puteti face chiar 6 pe saptamana,  combinate (rade).